19 Nisan 2012 Perşembe

Sessiz Veda...


Sana sustukça, kendime kusacağım biliyorum.
Yetmiyor hiçbir şey,
Yetemiyorum kendime!


Sensiz gülmektense,
Seninle ağlamaya bile razıyım !


O kadar ayrıyız ki artık,
Ben her zaman hüzün veren bir günbatımıyım.
Sen her sabah yeniden doğan güneş,
Buluşmamız bile imkansız güneş tutulsa bile.
Senin doğduğun yerlere bile uğrayamıyorum artık

Batıyorum kendi başıma
Bitiyorum tek başıma
Çoğalamıyorum artık, hep azalıyorum
Hep susuyorum kendime!...

Dilimde ardından kalma beddualar, Şiirlere dönüştü.
Ben hiç beddua etmedim, edemedim
Tek bedduam beni özlemen,
Dilimde, Sensizliğim bir Şiir oldu…

O kadar ayrıyız ki artık,
Sanki dünyanın bir ucunda kaldın, bir ucunda ben
Koşsak birbirimize, zaman bile yetmez belki
O kadar uzağız artık…

Sen gökyüzü kadar uzaksın,
Ben yeryüzü kadar yerdeyim.

Bu Vedâ’yı sessizce kendi kendime yapıyorum.
Sessizce ağlıyor, sessizce gidiyorum.
İçimin haykırışlarına inat, sesimi de alıp gidiyorum.

Sana ömrüm dedim, ömrüm son buldu,
Şimdi ölü/m oldum!...



Nevin Akbulut

21 yorum:

  1. Bazen alır götürür vedalar, imkansızlıklar..
    Dokunacak kadar yakınındadır bazen varlığı,
    Ama sanki dünyanın öbür ucu kadar uzaktır bakışları...

    Hüzünlendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Züleyha :) Hüzünlenmemek mümkün değil. Ki bıraktığın yorum bile hüzünlendiriyor. Sevgiler.

      Sil
  2. Aslında gelirken gideceği, biteceği bellidir aşkın.
    Sanki hiç bitmeyecekmiş gibi,
    Hiç gitmeyecekmiş gibi sarılırız...
    Bazen bilmek acıtmamaya yetmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Ays :) Hiç bitmeyecek gibi sarılırız. Bir de bakmışız ki kollarımız bomboş...gitmiş... Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  3. Hoşgeldiniz Yusuf bey:)
    Nevin hanımın; hissettirdiği özlem,sitem yüreğimi dağladı inanın.
    O na ve paylaştığınız için size teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum Meral Hanım :) Siz de hoş geldiniz :) Okuyan gözlerinize sağlık.Beğeni ve yorumunuz için Nevin Hanım adına teşekkür ederim.

      Sil
  4. Banane ya kendince bir şeyler karalasana her gün
    daha güzel olur hiç değilse senin duygularını okumuş oluruz
    yazdım işte ohh:))

    YanıtlaSil
  5. Ey varlığına son olmayan yüce Yaradanım!
    Ey bütün noksanlıklardan uzak olan münezzeh olan Rabbim!

    Ey yoktan var eden, ey koruyan, gözeten,
    rızıklandıran ve bizim hakkımızda istediğini takdir edebilecek olan ulu Allahım! Verdiğin nimetler için,… İslam dininden olduğum için, sağlığım için,
    bana ihsan etmiş olduğun sayamayacak kadar çok nimet için sana sayısız hamd olsun.
    Adı güzel, kendi güzel Resul’üne salat-ü selam olsun.
    Rabbim, beni razı olduklarının arasına kat.
    Bana hayır kapıları aç, dilimi çöz, gönlümü genişlet,
    bana ümmetinin hayırlılarına verdiğin nimetlerden ver.

    Girdiğim yere hayırla girmek, çıktığım yerden hayırla çıkmak nasip et.
    Şaşırtma, düşürtme, yanıltma ya Allah!

    Beni elinden, dilinden hiç kimsenin zarar görmediği kullarından eyle.
    Öldükten sonra arkasında bir sürü şer bırakanlardan etme beni. Beni hayırla anılanlardan, senin hoşnut olduğun bahtiyarlardan eyle.
    İşlediğim günahları affet, çünkü ben kulunum senin.

    Ben hatalrımdan dolayı senden af dileyebilirim ancak.
    Beni nefsimle baş başa bırakma.

    Ben kendimi korumaya güç yetiremem Allahım,
    beni sen koru, sen gözet, yaşamımı ve ölümümü benim için hayırlı kıl.
    Ölümümü bana kolaylaştır. Kabrimi aydınlat yüce Allahım.

    Bana hayır işlemek için, kullarına iyilik yapmak için,
    bana daha çok ibadet ve taatte bulunmak için fırsat ver.
    Sana sığınırım rızan olmayan her şeyden.
    Şüphesiz sen her şeyin en doğrusunu bilirsin .
    (Amin)……Hayırlı Cumalar sevgili dost selam ve dua ile....

    YanıtlaSil
  6. Heyyy görmeni istediğim bir şey var bende
    gördünmü kardelenim çiçek açtı
    ama senin görmeni çok istiyorummm:(
    ve gördüğünü bilmek istiyorum :( çokmu şey istiyorum:(
    özlendin:(

    YanıtlaSil
  7. Sevdiklerim görsün diye eklemiştim,gördüler kaldırdım,
    görmeni istedim ve gördüğüne eminim,kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Canım dostum Hayırlı kandiller ,dualarımdasın...

    YanıtlaSil
  9. listemde görünmediğin için delik deşik ettim kurcalamaktan ama en sonunda sayfa listesini buldum :) işlem tamamdır burçdaşım..
    bu arada sustukça insan kendine kusabiliyor, kendimden bilirim
    sonra ne yaptın dersen;
    onunda işlemlerini tamamladım :)
    vizesini hazırladım nasıl ama :)

    YanıtlaSil
  10. Miraç Kandiliniz hayırlara vesile olsun,Yusuf bey. Ve Babalar Gününüzü kutluyorum:)Görüşmek Dileği ile..

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş babalar günün kutlu olsun,
    insan sevdiklerini unutmaz sevdikleri onu sevmesede!

    YanıtlaSil
  12. ve hadi lütfen güzel yazılar bekliyoruz burçdaşım 2 aydır hiç bir şey yazmadın...
    olmaz ama ;)

    YanıtlaSil
  13. Akrep dayııı huuuu
    yaz artık yaa kilitmi vurdun kalemine..hadiiii

    ramazan bayramın mübarek olsun, Rabbim tekrarını nasib etsin dilerim, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Senin yazacağın yok ben sana hediye ediyorum bunu:)))


    Bazen bir şarkı dinleriz müziği ilk duyduğumuz an bize çok tanıdık gelir aahh! biliyorum ben bunu derken, sözleri bile anlamayız , çok yabancıdır ama, bir o kadar da tanıdık, müzik içimize işler,hissederiz o duyguyu...


    Bazen çıkmaz bir sokak görürüz , yolun başında durup gülümseriz,içimiz bir tuhaf olur ne kadar da tanıdık gelir bize.

    Arkamızı dönüp yolumuza giderken, hayatımız gelir aklımıza, kaç çıkmaz sokağın başında durmuşuzdur, belki de çıkmaz olduğunu bile bile yolun sonuna kadar gitmişizdir.

    Bazılarımız çok şeyini kaybetmiştir, bazılarıda kaybettiklerinin farkına bile varamamıştır,gözümüzle göremeyiz ,hissederiz o hüznü...


    Bazen bir insan çıkar karşımıza,ilk kez görmüşüzdür anlattıkları ne kadar tanıdıktır, sanki bizi anlatır ,sanki yüreğimize sakladığımız kelimeler dökülür onun dilinden, tanımayız,bilemeyiz içini,
    hissederiz o sevgiyi...


    Bazen bir hayal kurarız olması imkansız.Birileri gelir olmazı oldurur,gözlerimizi güldür, bazende biz güldürüz onu, bizim kaybettiklerimizi, o bulup bize getirir.

    Unutmayın kaybettiklerimiz arasında hüzünde var! arada hüzün de olur yeter ki , sevginiz daim olsun....
    siyah kuğu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu guzel hediyen icin tesekkur ederim sevgili dostum. Cok sevindim sagolasin. Sevgiyle kal. U/mutlu kal.

      Sil
  16. Ne güzelmiş o eski bayramlar

    Şehrin hamamları sabaha kadar açık olurmuş; bir de şekercileri. Temizlik, bayrama tertemiz ve kokulanmış olarak girmek bayramın ilk şartı ise şeker sözlerle, şeker sofralarla, şeker tadında ruhlarla tatlı yiyip tatlı konuşma da ikinci şartı imiş.

    Iyd-ı Fıtır (Fitre/iftar bayramı) ismiyle müsemma fitreler verilir, bir ay imsak edildi diye sevinç içinde iftar edilirmiş. Sevgilinin fermanına, dertlinin dermanına koşulur, borçlunun borcu, suçlunun suçu bağışlanırmış. Ayak takımından eşrafa, zenginden dilenciye en mütevazı çatılardan kaşanelere kadar ihtiyar genç, kadın erkek herkes bir bayram ruhuyla harman olur, bayramı ağız tadı diye sofralara koyup lezzet bulurmuş. En gariban insanın bile bayramlık bir urbası bulunur, bu urbayı bayramın ruhu gibi giyinir ve artık zamanın bayram olduğu bilinciyle oturur, yürür, konuşur, yaşarmış. Mehmet Akif diliyle “Pür handedir âfâk, cihan başka cihandır / Bayram ne kadar hoş, ne şetaretli zamandır”.

    Ne güzelmiş o eski bayramlar!..

    Şehrin hamamları sabaha kadar açık olurmuş; bir de şekercileri. Temizlik, bayrama tertemiz ve kokulanmış olarak girmek bayramın ilk şartı ise şeker sözlerle, şeker sofralarla, şeker tadında ruhlarla tatlı yiyip tatlı konuşma da ikinci şartı imiş. Bayram, bir namaz ile başlarmış, şimdiki gibi. Minarelerden yükselen lahuti sedaların ardından, abdest nuru ile parlayan yüzlerin sokakları bir şafak aydınlığı gibi doldurduğu rahmani bir namazmış o. Başların kulluk için eğildiği, alınların kulluk için yere değdiği bir namaz. Kalpleri coşturan tekbir ve tehliller ile pırıl pırıl yüzlerin biriktiği bir namaz… Şimdiki gibi…

    Ne güzelmiş o eski bayramlar!..

    Bayram namazından sonra kabristana gidilip önce atalar ve dedelerin ruhlarıyla bayramlaşılır, belki derinden derine Yasinler ve Fatihalar ile zaman aşılır, selvilerin hazin hışırtıları altında titreşen yanık sadalar ile evlere ulaşılırmış. Evde bir telaş, bir telaş… Ailenin en kıdemli evinde kahvaltı yapılacak ve ailenin bütün fertleri burada birbiriyle buluşacak. Küskünler barışmaya, çocuklar bahşiş kapıp yarışmaya gelmişlerdir mutlaka. Az sonra bekçi baba ve tulumbacı takımına mendiller sunulacak, amir-memur ziyaretleri için uygun hediyyeler bulunacak. Şimdi olmadığı gibi…

    Ne güzelmiş o eski bayramlar!..

    Önce şeker ikram edilirmiş, ardından kahve… Ama kahve mutlaka sade olacaktır. Güler yüz ile herkesin gönlü yapılacak, elbette ayak da yorgana göre uzatılacaktır. Hatırlı bir ziyaretçi geldiyse -aman ha- diğerlerini küstürmeyeceksiniz, zor da olsa mihman mihman üstüne ağırlamayı bileceksiniz. Çekinmeyin, teşrifat kaideleri zaten birinci derecede kıymetli misafirleri ilk gün, diğerlerini kıymetlerine göre ikinci veya son gün ziyarete imkan tanımaktadır. Birinci gün gelenlerle sarmaş dolaş olmayı, ikinci gün gelenlere ayağa kalkıp bir adım geride durmayı ihmal etmeyiniz. Üçüncü gün gelenlerin de hediyesi nispetinde kıymeti vardır demeyin sakın, onlar hakiki bayram çiçekleridir, belki Nedim’den bir beyit ile gönüllerini almanız gerekebilir: “Pek umar teşrîf-i ıydın ah ikinci gün Nedim / Gündüzün olmazsa akşam olsa da mani değil (Nedim bayram ziyareti için ikinci günde teşrif etmeni ne kadar umar, ah bir bilsen; hatta gündüzünde olmazsa akşamında olsa da razıdır)”.

    Ramazan-ı şerif günleri gidiyor, şevval-i mübarek ile bayram geliyor. Sahi ne güzelmiş o eski bayramlar!... Allah bayramı ümmet-i Muhammed’e, bütün İslam ülkelerine uğurlu, kademli eylesin.

    Berceste

    El vereydi nimet-i vaslın eğer bayramda

    Gam yemezdi sâim-i hicranın ol eyyâma dek

    (Şeyhülislam Yahya)

    Ey sevgili! Senin ayrılık orucunu tutan âşıkın, eğer vuslat nimetine bayramda ulaşacağını bilseydi o güne kadar gam yiyerek orucunu bozmazdı.

    Selam ve dua ile hayırlı bayramlar......

    YanıtlaSil